Customer Service Representative bij AXA in Leuven/Luik

Location: Leuven/Luik, Luik, Belgium
Date Posted: 04-01-2017
AXA in het kort:
Als wereldleider in de verzekeringssector engageert AXA zich in de bescherming van particulieren en bedrijven in 56 landen. We zijn trots om voor het zesde jaar op rij het wereldwijde nummer 1 merk in de verzekeringssector te zijn.
Onze benadering van financiële bescherming is dan ook uniek: onderzoek ondersteunen, anticiperen op risico's, preventie maar ook bijstand verlenen en slachtoffers op lange termijn op een menselijke en gepersonaliseerde manier begeleiden.
In België geven 4.440 medewerkers elke dag het beste van zichzelf om 2,8 miljoen klanten gerust hun leven te helpen leven.
AXA past een bedrijfscultuur toe die gebaseerd is op vertrouwen en prestatie, en wil iedereen de kans geven om te groeien. Dit in een flexibele werkomgeving.
We zijn een inclusief bedrijf en dragen diversiteit en een sterk Corporate Responsibility beleid hoog in het vaandel.
Wil je een kijkje nemen in onze nieuwe en moderne werkplek in het hart van Brussel? Klik hier
Tussen nu en 2017 zullen alle medewerkers van AXA Belgium overgaan naar het nieuwe werken, zowel in Brussel als in onze regionale vestigingen. In 2017 zal ons nieuw hoofdkwartier verhuizen van de Vorstlaan naar Troon, in het centrum van Brussel.
* Diversiteit is belangrijk voor AXA. Wie, wat of hoe je ook bent of waar je voor staat, het zijn jouw talenten die het verschil maken.

 
DOEL VAN DE FUNCTIE
Onderhandelen, tariferen, aanvaarden van risico’s en beheren van offertes en polissen voor een tak, teneinde bij te dragen tot de verwezenlijking van de rentabiliteits- en groeidoelstellingen. Antwoorden op de vragen van makelaars/klanten teneinde hen te informeren en te adviseren over hun verzekeringsdekking.
RESULTAATSGEBIEDEN
■ Analyseren van de voorgelegde risico’s, onderhandelen, aanvaarden en bepalen van de tarieven en indienen van offertes, voor een tak, op basis van de geldende tarieven en aanvaardingsregels en de onderschrijvingsgidsen of op basis van de analyse van de verschillende parameters (financiële balans, break-even point, schadestatistieken, rentabiliteitsdrempel…) teneinde te beantwoorden aan de behoeften van de klant en aan de groei/rentabiliteit van de portefeuille.
■ Opvolgen van de portefeuille teneinde deze te beschermen en het behoud van klanten te verzekeren.
■ Onderhandelen met de makelaar/klant over omwerkingsmaatregelen, de verdediging en/of de retentie van de portefeuille, teneinde een goede rentabiliteit en een positieve groei ervan te verzekeren.
■ Autonoom opmaken en beheren van diverse polissen en brieven voor een tak met inachtneming van de geldende tarieven en aanvaardingsregels, teneinde de rechten en plichten tussen de klant en de organisatie contractueel vast te leggen.
■ Rekening houdend met het bestaande kader, zelfstandig beslissingen nemen inzake tarieven, gevraagde uitbreidingen en de aanvaarding van een risico teneinde een goede commerciële afhandeling te kunnen verzekeren.
■ Raadgeven aan klanten en tussenpersonen, mondeling of schriftelijk antwoorden op hun vragen in verband met de dekkingen die voorzien zijn in het contract en/of alle andere specifieke vragen in verband met het contract en in sommige gevallen bij de makelaar/klant gaan, teneinde hen te informeren over de behandeling van het dossier en oplossingen te vinden om aan hun behoeften te beantwoorden.
■ Beantwoorden van telefoonoproepen van klanten, meewerken aan de digital helpdesk en de eerste beheerhandelingen stellen van de schadedossiers, teneinde een efficiënt dossierbeheer te verzekeren.
■ Deelnemen aan vergaderingen met interne gesprekspartners en samenwerken met andere entiteiten teneinde zijn technische kennis aan te brengen, bij te dragen tot het vinden van oplossingen mee te werken aan de ontwikkeling van de teamgeest binnen de organisatie.

Je hebt een bachelor diploma of bent gelijkwaardig door ervaring 
Je voelt je aangetrokken door de verzekeringssector
Je bent aan de telefoon een vlotte communicator en je bent stressbestendig
Je hebt commerciële flair en bent klantgericht
Je bezit over de juiste dosis overredingskracht en assertiviteit
Je hebt een constructieve geest en staat open voor verandering
Je spreekt perfect Nederlands. 
Je bent bereid in Leuven te werken ( en in de zomer 2017 mee te verhuizen naar Luik, beide makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer ) en je bent zeer snel beschikbaar


 
En bovenop een ideale job ….
  • Biedt AXA een contract van 12 maanden met kans op verlenging 
  • een New World of Work die onder andere flexibele werktijden en werkplek benadrukt en activity based werkruimtes steunt
  • een onboardingtraject om je verwelkoming en integratie te vergemakkelijken
    uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden en een grote interne mobiliteitsmarkt waardoor mogelijkheden om een boeiende AXA carrière uit te bouwen
  • een intensief well-being beleid
  • een competitief Compensation & Benefits package (met cafetariamodel) met een waaier van aantrekkelijke personeelsvoordelen: groepsverzekering, invaliditeits-hospitalisatie-ongevallen verzekering, mobiliteitsvoordelen, kortingen op bank
  • en verzekeringsproducten, kinderopvang tijdens de schoolvakanties, was – en strijkdienst,….
  • en vooral een leuke werksfeer en collega’s !
 
Duik je in dit avontuur …? Solliciteer dan zeker voor deze job.
this job portal is powered by CATS